Premijski AR naočniki Quest Pro pridejo konec oktobra

Jurij Kristan

12. okt 2022 ob 09:15:26

V Meti so na konferenci Connect 2022 pokazali dolgo pričakovane naočnike za obogateno resničnost Quest Pro. Gre za napredno in drago napravo, ki stane 1800 evrov in je očitno namenjena razvoju Zuckerbergove zamisli o metaverzumu.

Da bodo prihajajoči Metini naočniki za navidezno resničnost Quest Pro, ki smo jih sprva poznali tudi pod kodnim nazivom Project Cambria, premijska naprava, vemo že nekaj časa, a da bodo prebili cenovno mejo poldrugega tisočaka, je bržkone presenetilo tudi marsikaterega VR navdušenca. Natančneje, cena v ZDA brez davka znaša 1500 dolarjev, trenutna situacija na finančnih trgih pa to na Stari celini prevede v zasoljenih 1800 evrov. Prednaročila so že odprta, prvi srečneži pa bodo naprave prejeli 25. oktobra. Toda v zameno bodo dejansko dobili sistem, na katerem bi bilo nemara mogoče graditi prihodnost, kakršno Mark Zuckerberg in somišljeniki opevajo kot metaverzum, torej kot naslednjo stopnjo vsemrežja, kjer se brezšivno mešata realnost in navidezna resničnost. Quest Pro namreč niso VR, temveč AR naprava, torej za obogateno resničnost - in prav dodatni senzorji ter namenska funkcionalnost verjetno močno pridodajo k ceni.

Quest Pro so že na pogled precej drugačna naprava od Questa 2, saj je baterija premaknjena na zatilje, predel z optiko pa precej tanjši, čemur botruje raba stisnjenih leč (pancake lens), ki svetlobo odbijajo med več plastmi, da umetno podaljšajo njeno pot. Zaslon po ločljivosti ni bistveno večji od Questovega, 1800×1920 pikami na oko, a je tokrat dvodelen in lahko torej izkoristi vso površino. Predvsem pa je kvalitetnejši, saj gre za panel vrste QD-LCD z ozadno osvetljavo vrste mini-LED, zaradi česar se lahko nadejamo višjih kontrastov kot običajno. Hitrost osveževanja znaša 90 hercev, zorni kot pa je povečan na 106 stopinj. V notranjosti tiktaka sistemski čip Snapdragon XR2+ Gen 1, ki se od originalnega XR2 razlikuje po drugačni razporeditvi pomnilnika, ki omogoča boljše hlajenje in s tem višje takte delovanja; medtem je delovni pomnilnik podvojen na 12 GB. Toda v podjetju pravijo, da bistvenih pospeškov v poganjanju iger ne bo, saj bodo sproščene strojne zmogljivosti izkoriščene predvsem za kopico novih senzorjev.

Quest Pro ima namreč kar deset tipal, pet notranjih in pet zunanjih. Medtem ko so zunanja namenjena samodejni orientaciji v prostoru in pogledu skozi naočnike (passthrough), pa notranja omogočajo sledenje očem in obrazu (eye tracking in face tracking). To pomeni naprednejše zmožnosti, kot je foveated rendering oziroma izrisovanje slike pri spremenljivi kvaliteti glede na naso smer gledanja; pa realistično obnašanje avatarjev v navidezni resničnosti, ker bodo naočniki lahko zaznavali naše obrazne grimase. Pogled skozi kamero je tokrat barven in bo ključen za AR zmogljivosti, med dodatno opremo pa bodo prodajali tudi fizično pokrovko. Skladno s tem so nadgrajeni tudi gibalni kontrolerji Touch Pro, ki niso odvisni od zaznave skozi naočnike, temveč ima vsak po tri kamerice za lastno orientacijo. Razumejo se tudi s Questom 2 in jih bo mogoče kupiti samostojno, za 300 dolarjev. Brezžična povezava je pripravljena na standard Wi-Fi 6E, naprava pa podpira Oculus Link in Air Link. Razočara pa baterija v naočnikih, saj naj bi zdržala največ dve uri, kar je uro manj kot v Questu 2.

Naočniki Quest Pro so z zbirko funkcij, kot je natančnejše sledenje prstom in AR, zelo očitno namenjeni eksperimentiranju z okolji, ki bi jih lahko imenovali "protometaverzumi", kakršno je Metina platforma Horizon Worlds. V navezi z Microsoftom bodo prihodnje leto za Queste lansirali razna orodja, od grafičnih do Offica, med drugim pa tudi zmožnost poganjati Windows 11 iz oblaka. Zuckerberg je po stari navadi v uvodnem nagovoru konference ponovil svoja pričakovanja glede metaverzuma kot interneta prihodnosti in izpostavljal nedavne pridobitve Horizon Worlds. Quest Pro je za prihodnost podjetja ena ključnih naprav, saj je možakar na idejo metaverzuma stavil toliko, da bi ga propad v tem oziru zelo drago stal. Pri klasičnih družbenih omrežjih ga namreč konkurenca, kot je TikTok, pušča za seboj in se zato zelo trudi prodati vizijo, po kateri bomo tako na resničnost kot svetovni splet gledali z istimi očali.