Znane podrobnosti o konzoli Xbox Project Scorpio
Matej Huš
6. apr 2017 ob 21:01:50
Na splet so pricurljale podrobnosti o Microsoftovi prihajajoči konzoli, ki za zdaj imenuje še Xbox Project Scorpio, a ji bo trženjski oddelek zagotovo nadel kakšno manj preprosto ime. Kot je razbrati iz specifikacij, bo nova konzola hitrejša od predhodnikov in konkurence, igre v ločljivosti 4K pa bo poganjala brez težav.
Srce nove konzolo predstavlja 40 grafičnih jeder (Xbox One jih ima 12 pri 853 MHz), ki bodo tekla pri 1172 MHz. Število osenčevalnikov (shader engine) bo dvakrat večje, drugonivojskega predpomnilnika bo štirikrat več. Skupnega pomnilnika bo 12 GB v tehnologiji GDDR5 (12 čipov po 1 GB), ki bodo tako ustvarili 384-bitno vodilo. To bo prineslo prepustnost 326 GB/s, ker je celo več kot pri Nvidiini GTX 1080. Toda uporabiti bo moč le 8 GB, na preostanku pa bo tekel operacijski sistem. Centralni procesor bo 8-jedrni čip z 2,3 GHz (prej 1,75 GHz). Medtem ko Xbox One uporablja AMD-jeve Jaguarje, bo sedaj Microsoft uporabil lastno izpeljanko iz Jaguarja. Microsoft si s temi specifikacijami lahko privošči od razvijalcev zahtevati, da vse igre tečejo pri 4K oziroma da v 1080p tečejo vsaj tako hitro kakor v nižji ločljivosti na Xbox One.
Niso pa znana še bolj opazna dejstva, kot so oblika, cena in dobavljivost. Vse to bomo izvedeli na sejmu E3. Vse zapisano se bere izvrstno, a ne smemo si zatiskati oči pred preprostim dejstvom, da vsebina vedno premaga pakiranje. PlayStation 4 prodaja bolje kakor Xbox zaradi nabora iger, ne ker bi bil tehnično tako zelo superioren. Sony si je pač zagotovil vrsto ekskluziv, ki jih na Microsoftovi konzoli ni in ne bo. Po drugi strani se oskubljeni Nintendo Switch še vedno prodaja sorazmerno dobro, ker ga nad vodo drži igri The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Če naj Project Scorpio koreniteje spremeni razmere na trgu in in zlasti tržni delež, bo moral Microsoft na svojo platformo dobili dobre igre. Brez tega ne bo šlo.