Mantle za Battlefield 4 končno prihaja
Primož Resman
1. feb 2014 ob 21:42:54
Ob izidu Battlefield 4 je bilo rečeno, da bo podpora za Mantle, AMD-jev nov nabor API-jev, sledila nekoliko kasneje. Mantle, ki bo sprva deloval na grafični arhitekturi GCN, bo bistveno zmanjšal nepotrebno obremenitev glavnega procesorja, s katero ima težave DirectX, to pa bo seveda pomenilo boljše rezultate na manj zmogljivi strojni opremi. Zdaj Mantle končno prihaja.
EA-jev razvijalec Battlefield 4, DICE, je že izdal popravek za igro, ki vključuje podporo za nov API. Na potezi je zdaj AMD, ki mora izdati gonilnik s podporo. Tega so novinarji že prejeli, da bodo lahko pripravili primerjalne članke na to temo, v kratkem pa sledi izdaja še širši javnosti. Gonilnik je Catalyst 14.1 beta, ki bi sicer moral iziti skupaj s popravkom za igro, a se je v zadnjem trenutku našlo hrošč, ki ga je bilo potrebno popraviti. Takrat so pri AMD-ju obljubili, da bodo novinarji svojo verzijo dobili kmalu, medtem ko približno dan kasneje (torej vsak čas) lahko pričakujemo javni izid. Sprva bo podpora omejena le na štiri grafične čipe, Radeon R9 290X, R9 290, R7 260X in nabor grafičnih procesorjev v APU-jih Kaveri.
DICE-ovi interni testi so pokazali, da Mantle res prinaša prednost pred DirectX. Na 1280 x 720 pikah z ne pretirano zahtevnimi nastavitvami je na jedru Kaveri osnovan APU A10-7850K dosegel 14 % več sličic na sekundo. Situacija je bila bistveno boljša v primeru Radeona HD 7970 (kateremu podpora očitno še prihaja) s pomočjo Phenom FX-8350 na 1920 x 1080 pikah in nekoliko zahtevnejših nastavitvah (Ultra, 1x MSAA), saj se je število prikazanih sličic na sekundo dvignilo za kar 26 %. V primeru sistema z Intelovim Core i7-3960K ter parom Radeonov R9 290X na vsega 1920 x 1080 pikah, a z Ultra nastavitvami in 4xMSAA je bil skok daleč najvišji, saj je znašal kar 58 %. Kako resnični so ti rezultati bomo vedeli že zelo kmalu, ko novičarske strani objavijo svoje primerjalne teste.
Omenimo še, da je na Steamu na voljo demo grafičnega pogona Nitrous Engine, ki prav tako podpira Mantle. V razvoju so tudi že tri igre (vsaj dve sta iz vesoljskega žanra), ki bodo uporabljale ta pogon.
Popravek: Catalyst 14.1 bo podporo za Mantle prinesel za vse grafične čipe z arhitekturo GCN, ne na le zgoraj napisane. Torej na celotni seriji R9 in R7, serijo Radeon HD 7000 in podobne APU-je.