Valve je napovedal SteamOS
Primož Resman
24. sep 2013 ob 15:52:14
Pri Valve so zagnali novo podstran trgovine Steam, ki predstavlja SteamOS. Na njej predstavljajo glavne značilnosti prihajajočega operacijskega sistema, ki je osnovan na jedru Linuxa. Slednje je daleč od presenečenja, saj je Gabe Newel že pred časom odkrito kritiziral Windows 8 in njegovo slabšo podporo igram ter aplikacijam, kot je Steam, vsaj v primerjavi s predhodniki. Takrat se je začela odprta Valvova gonja proti Microsoftu, ki je vključevala izdajo klienta Steam in kar nekaj velikih naslovov, združljivih z Linuxom, SteamOS pa je le še en (pričakovan) korak. A SteamOS naj ne bil le čisti nadomestek operacijskega sistema Windows na namiznih računalnikih, saj skupaj s SteamOS Valve počasi gradi most, ki jih bo popeljal v dnevne sobe.
V lanskem decembru je namizni klient Steam dobil možnost preklopa v način Big Picture, v katerem je vmesnik prilagojen prikazovanju na televizorju, navigiranje pa prilagojeno uporabi igralnega ploščka. SteamOS gradi prav na tem vmesniku. Dobre strani Steama ostajajo, torej resnično ogromen nabor iger, dostopnost v obilici držav, veliko število uporabnikov (s potencialno širokim krogom prijateljev), shranjevanje poteka igre v oblak, ki omogoča tekoče zaporedno igranje na več različnih napravah, itd. A SteamOS bo novosti tudi dodal.
Vsakršne grafične težave, povezane z Linuxom, naj bi bojda že rešili, torej naj bi igre dodobra izkoriščale grafične kartice in delovale hitro (če odštejemo, da DirectX ne bo podprt). Prav to naj bi bil razlog, da naj bi se nekateri (veliki) razvijalci iger že v začetku razvoja odločali, da bodo igro razvijali tudi za Linux oz. SteamOS. A vse ni rožnato v svetu Linuxa, saj so še vedno dobro znane težave s predvajanjem zvoka, kjer tekmuje več različnih rešitev. Prav ureditev zvoka je ena izmed glavnih prioritet razvoja SteamOS-a, poleg zmanjševanja zakasnitve pri vhodnih napravah.
A novosti ne bodo deležni zgolj razvijalci oz. najbolj zagrizeni igričarji, saj bo SteamOS na voljo s štirimi novimi, pomembnimi funkcijami. Če igra še ne bo delovala na Linuxu, bo potrebno zgolj zagnati računalnik z nameščenim Windows oz. OS X kjerkoli v hiši (na istem lokalnem omrežju pač), nato pa se bo slika igre v živo prenašala prek omrežja na televizor, na katerem se prikazuje vsebina SteamOS-a. Podprto bo poslušanje glasbe in gledanje filmov pri nekaterih najpopularnejših servisih, a zanesljivejše najave bodo še sledile. Možni kandidati so npr. Spotify, Pandora in Rdio na glasbeni strani ter Netflix, Hulu in še kdo, če govorimo o filmih in TV serijah. Drugi dve novi funkcionalnosti sta bolj družinski.
Pred približno dvema tednoma so pri Valve objavili, da bodo začeli beta program družinskega deljenja iger v običajnem, namiznem klientu Steam. V svojem Steam računu bo mogoče celotno zbirko iger deliti z ostalimi družinskimi člani oz. dobrimi prijatelji (dovoljenih bo do 10 delitev) na podoben način, kot se zdaj dodaja potrjene naprave v isti račun. Celotna zbirka bo v določenem trenutku na voljo le enemu uporabniku, torej bo deljenje potekalo po načelo "kdor prvi pride, prvi melje". A lastnik zbirke je še vedno lastnik, torej bo po vaši prijavi zunanji uporabnik imel nekaj minut časa, da dokonča in shrani svojo igro, preden bo na silo odstranjen. Potek igre skupaj z odklenjenimi dosežki bo seveda ločen za vsakega uporabnika, torej vam prijatelji ne bodo mogli odigrati posebej zanimivih misij in vas s tem prikrajšati za zanimivo igralsko izkušnjo.
Deljenje z družino bo jasno na voljo tudi na SteamOS, morda bo nekoliko spremenjeno (navsezadnje gre za skupno napravo v dnevni sobi), nedvomno pa bo še nekoliko razširjeno. Za vsakega uporabnika posebej bo mogoče nastaviti, katere igre drugih družinskih članov bo videl, torej lahko mlademu sinu vključimo le prikaz mladostnikom primernih iger, medtem ko starejši uporabniki dobijo dostop do vseh, še tako groznih iger (npr. franšiz GTA in Amnesia, itd.).
Več informacij o SteamOS bo sledilo čez nekaj dni, skupaj z možnostjo prenosa. Operacijski sistem bo popolnoma brezplačen, tudi za proizvajalce strojne opreme, ki bodo lahko že kmalu začeli pripravljati na PC-jih osnovane igralne konzole. Seveda pa si boste lahko tudi sami sestavili svoj igričarski računalnik in sami nanj namestili SteamOS.