ID objavil izvorno kodo Doom 3 pogona in to pod GPL 3
Mandi
23. nov 2011 ob 09:42:19
Po zaslugi zagnanosti Carmacka, Besseta in ostalih IDjevcev je izvorna koda za Doom 3 zdaj na voljo in to pod pristno copyleft licenco GPL v3. Priložili so še projektne datoteke za GNU/Linux (SCons), Okna (Visual Studio) in Mac (Xcode), tako da si lahko kodo ogledate, izgradite in predelate tudi sami.
Game data (mape, skini in vse ostalo) sicer ostajajo pod EULO, tako da bo za preigravanje predelav in osvežitev še vedno treba posedovati izvorno kopijo igre. Podoben dogovor je na voljo za številne znane starejše naslove, npr. EDUKE32, ki skupaj s podatki iz originalnega Duke Nukema 3D omogoča uživanje igre v višjih resolucijah.
Pri vsem skupaj je najbolj pomembno, da je koda izdana pod licenco GPL 3, s čimer so njena odprtost, pravica do uporabe, izdelave predelav ali zaščite pred ID-jevimi patentnimi svežnji vse trajno zagotovljene. Glavni motor za tem je kot rečeno Besset (TTimo), Carmack pa je prispeval tudi krajši popravek ("Carmac's Reverse oz. Revenge"), ki je odpravil dvome v to, ali koda še vedno uporablja en nesrečni programski patent v lasti Creative Labs. Brez tega ID-jevi kravatarji niso blagovolili dovoliti izjave, kar pa iskreno povedano niti ni problem glede na stanje drugje v softwerski industriji. Vse več podjetij se namreč namesto za GPL odloča za ti. permisivne licence (LGPL, Apache, BSD), ki uporabnike kode ne zavezujejo k recipročnosti glede popravkov, obenem pa agresivno skrbijo za prepis premoženjskih avtorskih pravic na upravljajočo fundacijo in dvojno licenciranje še pod komercialno licenco. Tako delujejo Java, OpenOffice in MySQL, njihovi upravitelji pa odprtokodno skupnost v opazno večji meri kot prej vidijo zgolj kot zastonj in kvalitetno delovno silo. Zato vse pohvale ID Software, da so se odločili nadaljevati svojo zavezanost prostemu programju.