COD: Modern Warfare 3 se prodaja bolje kot vroče žemljice

Mandi

13. nov 2011 ob 05:54:44

Založnik Activision Blizzard se je pohvalil z izvrstnimi prodajnimi številkami za v torek izdano igro Call of Duty: Modern Warfrare 3. Samo v ZDA in Veliki Britaniji so prodali 6.5 milijona izvodov in zaslužili 400 milijonov USD. Podoben uspeh so imeli tudi predlani z COD: Modern Warfare 2 (310 mio USD v prvih 24 urah) in lani z COD: Black Ops ($360 mio). Skupni zaslužek iz serije COD naj bi s tem presegel tistega od sage Star Wars oz. Lord of the Rings, ki sta dosedaj veljali za najbolj uspešna projekta v industriji zabave.

Vsi zainteresirani ste opis (in nakup) bržkone že dali skoz. Ocene so nasploh odlične, tu med 80 in 90%, pri čemer se na veliko poudarja "polikanost serije", "vizualno odličen puščavski način" in pa "neverjetno zasvojljivo večigralstvo". Uporabniški opisi so drugačni: igra dobiva neverjetno veliko slabih ocen z obrazložitvijo "nič novega" ali "#%&&"# Activision". Na Metacriticu ima XBox različica uporabniško oceno 3.1/10, PC različica pa zgolj 1.7 (profesionalno povprečje je 89/100).

Guardian se je precej razpisal o razlogih za internetno sovraštvo. Igra naj bi se odlično prodajala in večina igralcev naj bi bila z njo zelo zadovoljna, povzemajo mnenje IGN-ovega eksperta, "slabe ocene pa pišejo le predstavniki manjšine nezadovoljnih uporabnikov, ki na ta način sprošča svojo jezo". Nadaljuje, da je izdelovanje nadaljevanj po istem kopitu prav to, česar si ljudje nasploh želimo (in kar iščemo povsod v resničnem življenju), zato so izjave strokovnih revij na temo "nič novega" tam bolj za okras. "Igralci to vedo in od igre ne pričakujejo presežkov", pravi PC Gamerjev dopisnik. "Zato razočaranja po nakupu ni". Urednik Official XBox Magazina prikima: "Primerjava z ostalimi [bolj izvirnimi] akcijskimi igrami tipa Batman ali Uncharted ni na mestu. MW3 je treba primerjati z igrami tipa FIFA, ki so namenjene najširšemu občinstvu in dobijo novo različico vsako leto. Če bi si Activision pri izdelavi privoščil večji vsebinski odmik od serije, bi bil jok samo še večji, prodaja pa nižja. Ljudje sicer pravijo, da si želijo sprememb, a jih potem niso pripravljeni kupiti".

Potem je tu obvezna primerjava z konkurenčnim Battlefieldom 3, ki je izšel konec oktobra. V predprodaji je šlo za 3 milijone izvodov, v prvem tednu prodaje pa še dodatna 2, do zdaj pa že blizu 10 milijonov. "Bližina datumov izida potrjuje, da je EA Activisionu napovedal odkrito vojno", je nadaljeval PC Gamerjerjev dopisnik. Tu zadaj je sicer daljša zgodba (glej posnetek), ki se je uradno začela 1. marca lani, ko je vodstvo Activisiona nenadoma odpustilo oba ustanovitelja studia Infinity Ward (celotna CoD franšiza), Jasona Westa in Vinca Zampello. Uradno zaradi neposlušnosti, neuradno pa zato, ker naj bi že dlje časa sodelovala z EA pri pripravi konkurenčnega Battlefielda 2 in s tem škodovala Activisionu. Iz prostorov studia so ju nemudoma pospremili varnostniki, potem pa se je začela serija sodnih sporov, ki še zdaj niso končani. West in Zampella sta tožila Activision, ker ju je odpustil le par tednov pred izplačilom avtorskih honorarjev iz Modern Warfare II, nato pa sta ustanovila nov studio, Respawn Entertainment. Kmalu se jima je pridružilo še čez 30 zaposlenih iz Infinity Warda, ki naj bi jim Activision skupaj dologoval za 100 mio honorajev iz naslove dvojke - ta denar naj bi zadrževali zato, da bi jih prisilili v delo na trojki, ki je zaradi vsega šmorna že začela zaostajati. Ni delovalo. Activision je proti prebežnikom in EA vložil nasprotno tožbo, nato pa ustanovil novo razvijalsko skupino - Sledgehammer Games - ki je dokončala trojko. Sodni spori medtem še tečejo in naj bi se razrešili prihodnje poletje. Guardian medtem situacijo primerjajo z dvobojem med Davidom (ex Infinity Ward) in Goljatom (Activision), s poudarkom, da je to prvi tovrstni spor, ki zadeva zares visoke zneske in je prišel tako daleč. Urednik XBox Magazina se je strinjal, da se to lepo ujema "z širšim nezaupanjem z založniško industrijo", zato je MW3 tudi dobil tako pičle ocene. "Izdajatelj igre je Bobby Kotick, aka 'hudič iz Activisiona, ki razvijalce je že za zajtrk'. Že zato si igra zasluži slabšo oceno", je 0/10 utemeljil eden od uporabnikov.

Veselo streljanje.