Piratiziranje je na iOS-u še kako prisotno
Primož Resman
4. avg 2011 ob 22:44:51
Glede na poročila o zaslužkih, težavah in glede na druge novice o Androidu ter iOS-u bi lahko sklepali, da se na Applovi platformi cedita med in mleko, da so zaslužki astronomski, medtem ko je na Googlovi strani situacija neprimerno slabša. A to morda ni povsem res, saj je povsem možno, da je situacija tudi v Applovem svetu nekoliko slabša, kot se zdi. Vsaj takšno sliko pričara razvijalski studio Gameized, ki je pripravil že nekaj aplikacij za iOS za zunanje stranke, v juliju pa so pripravili prvo igro in jo izdali pod svojim imenom za iPhone, iPod Touch in iPad.
Razvili so FingerKicks, arkadno igro z nogometno tematiko. Igra stane vsega 99 dolarskih centov, glede na število igralcev, ki je nekaj dni po izidu presegalo 17.000 po podatkih v iOS vgrajenega Game Centra (ki ga ne uporabljajo vsi), pa so se razvijalcem obetali bajni zaslužki. A v resnici so zaslužili nekaj manj kot 800 dolarjev, kar pomeni, da je bilo legalno prodanih le dobrih 1000 kopij igre. Takoj po začetku prodaje so bili nekoliko bolj optimistični, saj so prvi dan zabeležili 144 nakupov, drugi dan nekaj manj s 115, tretji dan, na nedeljo, pa 122. V ponedeljek je Game Center pokazal že dobrih 200 igralcev na lestvici, od takrat pa so številke začele naraščati za nekaj sto igralcev dnevno. Prodaja seveda temu ni sledila, razlog za to pa je preprost - piratiziranje.
Piratiziranje je na Applovi platformi mogoče s t.i. jailbreakom, ki omogoča namestitev aplikacije Installous, glavnega krivca za piratiziranje na napravah z iOS-om. V času prispevka na njihovem uradnem blogu so prodali 1163 kopij, glede na število igralcev na Game Center pa je bilo skoraj 16.000 rednih igralcev piratiziranih kopij. To pomeni 91-odstotno stopnjo piratiziranja igre, ki stane le en ameriški dolar. Kmalu po izidu se je FingerKicks celo znašel v prvi peterici najpopularnejših iger v Installousu. Piratiziranje bi še nekaj mesecev nazaj mnogo lažje sprejeli na Androidu, ki je imel plačljive trgovine aktivne v neprimerno manjšem številu držav, kot Apple, a je z nedavno širitvijo tudi v Slovenijo to postal nekoliko manjši izgovor.