Igralec toži proizvajalca igre zavoljo zasvojljivosti
Matej Huš
22. avg 2010 ob 17:38:03
Ni skrivnost, da nekatere računalniške igre svoje igralce potegnejo vase in tiste manj stabilne tudi zasvojijo. Na Vzhodu so znani celo primeri, ko so ljudje zaradi igranja iger umirali (žal umrli in igralec nista bila ista oseba). Redko pa slišimo, da se kdo izmed igralcev samoiniciativno proglasi za odvisneža. Upoštevaje tožbo, ki jo je vložil zoper proizvajalca in nadejano odškodnino, postane takšna poteza razumljivejša.
Havajec Craig Smallwood je med letoma 2004 in 2009 igranju Lineagea II posvetil 20.000 ur, kar pomeni, da je povprečno igral vsak dan več kot devet ur. Kot je dejal, je med tem časom postal fiziološko odvisen od igre in zasvojen. Ker založnik igre NCsoft ni igri dodal nobenega opozorila o možnosti razvoja odvisnosti, je Smallwood vložil tožbo na havajsko sodišče. Sodnik je nekaj njegovih navedb zavrgel, a tožbo je načeloma pripustil. Tako so v njej ostale obtožbe o malomarnosti, hudi malomarnosti in zaradi tega povzročeni čustveni stiski.
NCsoft je Smallwoodu onemogočil igranje Lineagea II, ker je ta imel več uporabniških računov in jih je tudi prodajal, kar je v pogojih uporabe prepovedano. Smallwood sedaj ne more igrati igre in hkrati trdi, da še vedno čuti kompulzivno potrebno po igranju Lineagea II (in nobene druge igre), da je v hudi čustveni stiski in depresiji, da je bil hospitaliziran in še vedno potrebuje terapijo trikrat tedensko.