Nove metode krmiljenja računalnika - Suma in Natal

Matej Huš

9. jan 2010 ob 11:47:13

Na sejmu CES-u, ki se bo sklenil jutri, imajo pomembno vlogo tudi igre, saj je trg računalniški iger eno večjih gonil računalniškega razvoja. Prvi je o krmiljenju spregovoril Microsoft, ki je razkril nekoliko več o svojem novem sistemu krmiljenja iger Natal. Potrdili so, da bo Natal nared in naprodaj do začetka božične nakupovalne sezone 2010 in da bo deloval z obstoječimi konzolami Xbox 360. Natal naj bi bil sposoben prepoznati 31 delov telesa, za vsak gib pa bo porabil 10 milisekund. Kljub temu da Natal ne bo imel svojega procesorja, naj bi porabil le 10 do 15 odstotkov računske moči Xboxa. Da se privadi na uporabnika, bo potreboval 160 milisekund, nato pa bo vsak del telesa lociral na 4 cm natančno, kar naj bi zadoščalo za potrebe igralcev.

Drugo novost pa so predstavili pri Cambridge Consultants. Njihova platforma se imenuje Suma in bo namenjena rokovanju z računalnikom, ne le nadzoru iger. Miške se trenutno premikajo le v dveh dimenzijah, zato so poskusili gibanje vmesnika človek-računalnik preslikati v tri razsežnosti. Suma se obnaša kot plast kože, ki zaznava različne pritiske v 3D-okolju. Nova tehnologija naj bi imela uporabno vrednost v medicini, industriji, umetnosti in glasbi. Izdelek naj bi luč sveta ugledal prihodnje leto.