Vpliv 3D zvoka na izrisovanje slik (FPS)
kuglvinkl
9. avg 2005 ob 10:45:03
Splošno znano je, da lahko zvok v igri odžre dokaj visoko število sličic pri izrisu na zaslon ( FPS) v igrah. Vendar koliko natančno? Je nakup samostojne zvočne kartice v času močnih in dvojedrnih procesorjev še smiseln, ali je bolje denar ta vložiti v procesor, oziroma v grafično kartico?
Odgovore na zastavljena vprašanja so poizkušali poiskati na 3DCenter. Ob bok so postavili danes najbolj uporabljeni AC'97 kodek, Realtek ALC658 in vsem znano zvočno kartico Audigy2, podjetja Creative.
Metodologija testa je bila domiselno sestavljena, saj so poizkušali izvedeti tudi, koliko vpliva surova moč procesorja na sposobnost izrisovanja sličic. Tako so testirali (poleg izklopljenega zvoka kot reference) obe rešitvi pri enaki frekvenci procesorja (2 GHz), dodali pa so meritev zmogljivosti kodeka pri procesorju, ki je bil na 2.4 GHz.
V igri Far Cry, na najzahtevnejših nastavitvah – Sound 5.1 + EAX 2.0, se na zaslon izriše 69 FPS (ALC658), če pa zvok obdela Audigy, pa 78. Če frekvenco procesorja dvignemo za 400 MHz (na 2.4 GHz), rešitev z ALC658 celo prehiti Audigy za 2 FPS. Takšno razmerje je podobno tudi pri Half-Life 2. Le pri UT 2004 se na zaslon izriše več FPS z zvočno kartico (53), kot pa z navadnim kodekom in navitim procesorjem (50).
Pri tem je treba upoštevati, da so v tem testu primerjali samo ti dve rešitvi. Z drugimi kodeki so lahko seveda rezultati drugačni. Nekatera izdelovalci matičnih plošč na plošče nameščajo celo okrnjene Creativove rešitve, SoundBlaster Live! 24-bit, ki razliko gotovo zmanjšajo.
Morda bi lahko izbirali med več, na matično ploščo pricinjenih zvočnih rešitev, če ne bi Creative v slogu mastodonta, pomendral vse pod seboj ( Soundstorm).