»

Raketa SLS za misijo Artemis 1 zaradi vremena še vedno prizemljena

Slo-Tech - Raketa SLS, ki bi bila morala prvikrat poleteti že 29. avgusta, a je to preprečil okvarjen senzor temperature, teden dni pozneje pa je drugi poizkus propadel zaradi iztekanja vodika, ostaja na Zemlji. Za polno popravilo bi bilo treba tedaj raketo vrniti v hangar (Vehicle Assembly Building), a jo je NASA namesto tega popravljala kar na izstrelišču. Po uspešnem preizkusu v sredo je kazalo, da bo v torek, 27. septembra, Artemis 1 vendarle poletel. A to pot jo je zagodlo vreme.

NASA je že včeraj sporočila, da začasno prekinjajo priprave na izstrelitev, danes zjutraj pa so uradno odpovedali torkovo izstrelitev. Izkazalo se je, da je vreme preveč nestabilno, saj naj bi Florido v torek oplazila tropska nevihta Ian. Pričakujejo močno deževje in nevihte, zato izstrelitve ni možno varno izvesti. Prav tako lahko postane nevarno že za parkirano raketo na izstrelišču, ob hujšem hurikanu pa bodo morali domov na varno poslati tudi zaposlene.

NASA se mora v takih primerih odločiti, ali bo raketo...

12 komentarjev

Zaradi hrošča Windows 11 2022 Update upočasni GeForce

Slo-Tech - Uporabniki Nvidiinih grafičnih kartic GeForce so ugotovili, da so te po nadgraditvi operacijskega sistema na Windows 11 2022 Update (Windows 11 22H2) počasnejše. Pri igranju iger so se pojavili zatikanje, zakasnitve in velik padec izkoriščenosti centralnega procesorja (tudi z 80 odstotkov na pet odstotkov). Poslabšanje je tako občutno, da se nekaterih iger sploh ne da več normalno igrati. Ker je odstranitev nadgradnje Windows težave rešila, so prst hitro uperili v komunikacijo Windows in Force. Nvidia je priznala težave in napovedala popravek gonilnikov, ki jih bo odpravil.

Dokler težava ni popolnoma odstranjena, imajo uporabniki dve možnosti. Bodisi lahko odstranijo nadgradnjo Windows bodisi namestijo novo beta verzijo programskega paketa GeForce Experience, ki naj bi težave v veliki meri odpravila. Kot kaže, težava ni v samem gonilniku, temveč v spremljajoči programski opremi GeForce Experience. Ker je možno kartico uporabljati tudi brez te in je zato vsi niso namestili,...

19 komentarjev

Avtor strip umetne inteligence registriral kot avtorsko delo

Slo-Tech - Še v začetku tega leta je ameriški Urad za avtorske pravice (US Copyright Office) zavračal registracijo del, ki jih je ustvarila umetna inteligenca, ker ji manjka ključna sestavina za zaščito: človeško avtorstvo. To ne pomeni, da mora biti človek edini avtor, mora pa biti njegov prispevek bistven. Povedano drugače: umetna inteligenca ne more biti nosilec avtorske pravice, to je lahko le človek (spomnimo se na opice).

Vsakršna stvaritev umetne inteligence torej ni a priori izključena, mora pa človek dokazati, kako je sodeloval in zakaj brez njega izdelka ne bi bilo. Ločnica ni enostavna, nedorečenosti pa je še toliko, da tudi Getty Images ne dovoljuje vsebin, ki jih je ustvarila umetna inteligenca, ker ne vedo, kako jih obravnavati.

Umetnik Kris Kashtanova je te dni uspel to dokazati. Urad za avtorske pravice je odobril registracijo stripa Zarya of the Dawn, ki ga je bil Kashtanova ustvaril z orodjem Midjourney. To je komercialno dostopno orodje za ustvarjanje slik. Pri tem je...

19 komentarjev