»

Petaflopsu naproti

Slo-Tech - Do leta 2010 naj bi luč sveta ugledal najhitrejši superračunalnik, ki naj bi presegel zmogljivost petaflopsa. FLOPS je merilo za število opravljenih operacij z realnimi števili v sekundi (FLoating Operation Per Second), petaflops pa je kar 1015 teh operacij na sekundo. Za primerjavo povejmo, da današnji procesorji zmorejo okoli 1 GFlops (odvisno od vrste testa in prevajalnika).

Ta stvar zanima ameriško agencijo za obrambne raziskovalne projekte, superračunalnik bo pa sestavil nekdo izmed trojice Cray, IBM in Sun.

Ker se zmogljivost procesorjev v naslednjih nekaj letih zagotovo ne bo tako povečala, je potrebno ubrati drugačne pristope, in sicer paralelne. Pri teh hitro postane ozko grlo komunikacija med posameznimi procesorji in s pomnilniškimi sistemi. Cray bo zato naredil hibridno kombinacijo z namenskimi (vektorskimi) procesorji za obdelavo realnih števil in namenskimi skalarnimi procesorji. Vsak bo imel v neposredni okolici dovolj pomnilnika za nemoteno delo.

Sun poskuša...

Preberi več »

105 komentarjev

Se pred spamom ščitijo samo kriminalci?

Slo-Tech - 9. junija sta ameriška kongresnika Lamar Smith in Howard Berman predstavila predlog zakona Fraudulent Online Identity Sanctions Act, ki predvideva kazni za tiste, ki ob registraciji domene vpišejo lažne podatke. Zakon je sicer namenjen preganjanju raznih prevarantov, a če bo sprejet, bodo kaznovani tudi vsi tisti, ki bi na internetu želeli ostati anonimni ali pa bi se želeli zaščititi pred spamom.

Sicer obstajajo registrarji kot na primer gkg.net ali GoDaddy.com, ampak nikoli se ne ve, kakšen bo naslednji zakon...

5 komentarjev

Zasebna cenzura interneta

Spiked - Ameriški DMCA je leta 1998 uvedel t.i. NTD - notice and take down načelo, ki od ISP-jev zahteva, da v trenutku, ko se zavejo, da se v njihovem omrežju nahaja protipravna vsebina, le-to takoj odstranijo.

V praksi gre stvar takole: ko nekdo ISP-ja obvesti, da se na njegovem strežniku nahaja npr. nelegalna kopija avtorsko zaščitene vsebine, mora ISP vsebino takoj odstraniti (oziroma zablokirati), imetnika sporne spletne strani pa obvestiti o blokadi. Če se imetnik pritoži, mora ISP dostop do vsebine vrniti nazaj, če pa ga domnevni oškodovanec obvesti, da je proti lastniku sporne strani sprožil sodni postopek, mora vsebina ostati onemogočena.

Christian Ahlert se je odločil stvar preizkusiti v praksi, zato je pri enem ameriškem in enem britanskem ISP-ju najel spletni prostor in na njem objavil esej Johna Stuarta Milla On Liberty, ki je bil objavljen leta 1869 (in zanj torej avtorskopravna zaščita ne velja več) in govori o svobodi tiska in nevarnosti cenzure. Čez nekaj časa je kot...

Preberi več »

3 komentarji

Virtualna ograja

New Scientist - Da sodobna tehnologija prodira na vsa področja življenja dokazuje tale novica. Raziskovalci iz Dartmouth College iz ZDA namreč razvijajo posebne ovratnike za - krave. Ovratnik vsebuje GPS ter Wi-Fi kartico preko katere naprava komunicira s centralo, napajanje pa je izvedeno preko sončnih celic. GPS centrali sporoča lokacijo in če se krava približa navidezni meji, se sproži signal, ki naj bi kravo odvrnil nazaj. S slednjim imajo raziskovalci sicer še manjše težave, vendar se jih trudijo rešiti.

Očitno hekerjem še ne bo tako kmalu zmanjkalo dela.

22 komentarjev

Oko Velikega brata na cesti

RFID News - Kot poroča RFIDNews, v Veliki Britaniji razmišljajo o tem, da bi v avtomobilske tablice vgradili identifikacijske RFID čipe, ki jih je mogoče odčitati iz razdalje do 100 metrov in pri hitrosti do 320 km/h.
Britanci nameravajo postaviti tudi fiksno omrežje čitalcev, na voljo pa bodo tudi mobilni čitalci za policijska vozila in ročni čitalci. Čitalci bodo stalno povezani s centralno bazo vozil.

In ja, ne piše se leto 1984...

23 komentarjev

Tatovi izvorne kode HL2 za zapahi

GameSpot - GameSpot poroča, da so iz programerske hiše Valve sporočili, da so represivni organi v večih državah priprli državljane, ki so osumljeni kraje izvorne kode prihajajoče igre Half Life 2. Zaradi interesa preiskave več podrobnosti niso razkrili.

Če nič drugega pa bodo s tem dejanjem vsaj delno utišali govorice, da so izvorno kodo v javnost izpustili kar avtorji sami. Naj se spomnimo, da je izvorna koda prišla v javnost praktično pred samim izidom igre. Analiza, ki jo je skupnost opravila je pokazala, da je bil takrat izdelek še dale od tega, da bi bil pripravljen za širšo javnost. Sedanji predvideni rok izdaje je 2. september (2004).

Upajmo, da so v enem letu uspeli popraviti škodo, ki jim jo je povzročila kraja izvorne kode ...

20 komentarjev