Microsoft ukinja pretočni servis Mixer
Jurij Kristan
23. jun 2020 ob 22:54:57
Iz Microsofta je prišla nenadna novica, da je pred Mixerjem, njihovo storitvijo za streamanje igričarskih dogodivščin, samo še mesec dni življenja, saj jo bodo z 22. julijem zaprli, medtem ko obstoječe partnerje usmerjajo proti servisu Facebook Gaming. Odločitev je še posebej presenetljiva v luči dejstva, da so v preteklem letu z odmevnimi prestopi s Twitcha k sebi pripeljali več vidnih ustvarjalcev.
Ob prenosih igričarjenja mnogi danes že preživijo več časa kot ob igranju iger samem, zato ni bil nihče presenečen, ko je pred štirimi leti Microsoft prevzel mlado platformo za pretočni video Beam. Leto zatem so jo preimenovali v Mixer in jo tesno integrirali v Xboxov ekosistem. Čeprav je možno video igranja na Microsoftovih konzolah izvažati tudi na druge tovrstne servise, pa je raba Mixerja daleč najenostavnejša in videti je bilo, da bo eden temeljev ponudbe tudi v prihodnji generaciji ŠkatelX. Podjetje je v lanskem letu vrglo milijone dolarjev v ekskluzivne pogodbe, s katerimi so k sebi s konkurenčnih platform potegnili priljubljene ustvarjalce, kot sta Ninja in Shroud.
Zato je novica, da bodo z 22. julijem letos Mixer kratkomalo evtanazirali, udarila kot strela z jasnega. Resda je imel oddelek v zadnjem času raznotere probleme, v glavnem z nezadovoljstvom svojega kadra, toda tako skrajen ukrep je pričakoval redkokdo. Uradna razlaga je, da so pri Microsoftu preprosto ugotovili, da bi jim razvoj Mixerja v polnopravnega konkurenta Twitchu, Youtubu in Facebook Gamingu pobral preveč sredstev, ki jih bolj krvavo potrebujejo za bližnje lansiranje novih konzol ter servisa xCloud. Zato so se odločili, da naj s takšnimi platformami upravlja kdo drug, sami pa se bodo raje posvetili integraciji teh storitev v svoje sisteme. Poznavalci se s to verzijo načeloma strinjamo - z dodatno omembo, da v Microsoftu nikdar niso dokazali, da v resnici razumejo koncept streamerske skupnosti na tako poglobljen način, kot ga na primer pri Twitchu, in so svojo storitev pretežno jemali kot privesek Xboxa. Mixer torej ne bo umrl, ker bi bil tehnično šibak ali neposrečeno zasnovan, temveč enostavno zato, ker v Redmondu ne zberejo več dovolj volje, da bi se ukvarjali z njim, kot se spodobi.
Ninjo in kolege čakajo tedni kočljivih odločitev, čeprav z zaprtjem Mixerja pade tudi ekskluzivnost tistih odmevnih prestopnih pogodb. V Microsoftu so uporabnike napotili k Facebook Gamingu, kjer se trudijo za čim bolj gladek prehod; tako bodo obstoječi partnerji status ohranili tudi pri Facebooku. Toda v navodilih je še kup nedoslednosti in nasploh se poraja občutek, da je marsikaj izvedeno "na horuk", saj so v bistvu vsi partnerji in velik del kadra za ukrep izvedeli iz medijev. Je pa mogoče iz dogodka izluščiti to, da so si v Microsoftu očitno za igričarskega partnerja izbrali Facebook, ki naj bi storitev Gaming bolje povezal z xCloudom.