Igre na Linuxu še vedno počasnejše kot na Windows
Matej Huš
26. jun 2016 ob 22:24:59
Na Phoronixu so se ob 12-letnici strani odločili pogledali, ali po vseh letih še vedno velja zakoreninjeno prepričanje, da so igre na Linuxu preprosto počasnejše kot na Windows. Preizkus na grafičnih karticah oziroma čipih Nvidia, AMD in Intel ter več kot desetimi različnimi igrami je pokazal, da je z redkimi izjemami še vedno učinkoviteje igre poganjati na Windows.
Testirali so računalnik z nameščenim Windows 10 oziroma Ubuntu 16.04, pri čemer so uporabili Nvidiini kartici GTX 1070 in GTX 1080, AMD-jev Radeon R9 Fury ter Intelov v Sky Lake vgrajen grafični čip. Rezultati so pokazali, da so verzije iger za Windows skoraj vedno hitrejše od Linuxovih. Unigine Heaven se odreže podobno, medtem ko so Xonotic (na Intelu), Tomb Raider in GRID Autosport na Windows bistveno, tudi do trikrat hitrejši. Podobno velja tudi za Shadow of Mordor, F1 2015 in Company of Heroes. Častno Linux rešuje Dota 2, ki je pod OpenGL na Linuxu malenkost hitrejša.
To ne pomeni, da je Linuxova arhitektura a priori slabša. Glavni problem je nerazširjenost pri domačih uporabnikih, zaradi česar razvoj gonilnikov in pogonov iger prvenstveno poteka za Windows, verzije za Linux pa zaostajajo tako časovno kot tudi po hitrosti. Pot do enakovrednosti bo še dolga in trnova.