Odgovor na zlom zaščite PS3 spletno preverjanje licence
Matej Huš
7. feb 2011 ob 08:59:32
Ker so hekerji z Geohotom na čelu razbili zaščito PlayStation 3, tako da je sedaj mogoče podpisovanje poljubnega kosa programske opreme, so se založniki iger pred masovnim kopiranjem zaščiti drugače. Večina jih ima na internetu avtentifikacijske strežnike, kamor se mora konzola po namestitvi igre povezati in preveriti legalnost kopije, da jo sploh lahko igrajo. Tak primer je nedavno izdana Bionic Commando Rearmed 2, ki je sploh ni moč zagnati, dokler se uporabnik ne poveže s strežnikom podjetja Capcom in preveri avtentičnost, čeprav igra nima večigralskega načina ter s tem potrebe po povezavi z internetom. Capcom je želel podoben sistem uvesti že v prejšnjih inačicah svojih iger, a so si bili zaradi javnega neodobravanja premislili.
Še več prahu je dvignila zadnja verzija strojne programske opreme (firmware) 3.56, v kateri naj bi bila po navedbah hekerja z imenom Mathieulh stranska vrata. Podroben pregled licenčne pogodbe odkrije klavzulo "Nekatere storitve se avtomatično in brez obvestila zaženejo, ko ste povezani z internetom", ki načeloma takšna stranska vrata dovoljuje, čeprav Sony njihovega obstoja ni potrdil.
Ni pa preverjanje licence prek interneta nič nenavadnega, saj to v svetu PC-jev poznamo že lep čas. Tudi Microsoftova konzola Xbox pokliče na internet in v primeru, da ima naloženo neoriginalno strojno programsko opremo ali ilegalne kopije iger, ukine povezavo v Xbox Live. Kaj se bo zgodilo pri PlayStation, je odvisno od razmerja med piratskimi kopijami in kupci legalnih verzij iger, ki pa nimajo interneta. Če bo slednjih manj, se utegne primeriti obvezna avtentifikacija prek interneta, dasi bi s tem izgubili vse igralce brez internetne povezave.