Proti piratiziranju iger z vuvuzelami
Matej Huš
7. dec 2010 ob 14:15:00
Založniki se proti nelegalnemu kopiranju iger borijo z najrazličnejšimi ukrepi - od preprostega onemogočenja igranja do bolj prefinjenih taktik. Ena izmed novejših pa so vsekakor vuvuzele, ki so nam parale živce na letošnjem nogometnem svetovnem prvenstvu v Južni Afriki.
Če namreč na Nintendu DS zaženete skopirano verzijo igre Michael Jackson: The Experience (klon igre Elite Beat Angels), se ne sliši not, marveč samo vuvuzele. Razvijalec Ubisoft je povedal, da so omenjeno možnost vgradili, ker so jo prepoznali kot kreativen način preprečevanja nelegalnega kopiranja njihove igre.
Kopiranje iger za ročno konzolo Nintendo DS je velik problem, saj ni zaščitena kakor običajne konzole, kjer je potreben strojni poseg. Uporabniki Nintenda DS pa potrebujejo le ceneno prepisljivo pomnilniško kartico, na katero posnamejo igre, ki so jih prenesli s spleta. Proti temu se borijo s kodo v igrah, ki preveri, ali tečejo z originalnega medija ali ne, pri čemer Ubisoft razumljivo podrobnosti ni želel razkriti.
Običajne metode boja proti nelegalnim kopijam iger so manj prefinjene - največkrat se igra po nekem času preprosto ugasne. Recimo v že precej starem Command & Conquer: Red Alert 2 po 30 sekundah eksplodira baza in zabave je konec. V Batman: Arkham Asylum je kavelj na koncu, saj igra deluje povsem normalno, le Batman ne more jadrati s svojim ogrinjalom, zaradi česar igre ni mogoče končati. V Earthbound iz leta 1995 za Super Nintendo je piratska kopija imela mnogo več sovražnikov v igri kot sicer, ko pa je igralec prišel skoraj do konca, ko bi moral premagati le še zadnjega sovražnika, je igra zmrznila.