Zakaj igre stanejo $60?

Primož Resman

28. sep 2009 ob 01:54:05

Na spletni strani Crispy Gamer so se vprašali, zakaj v ZDA skorajda katerakoli igra v katerikoli trgovini v kateremkoli delu države stane 60 dolarjev, vsaj ob izidu. Kot dokaz za to tezo so podali igre za vse tri pomembnejše konzole iz različnih žanrov in z različno dolžino zgodbe. Za $60 potrošniki namreč lahko kupijo igro, ki jo nato igrajo 100 oz. več ur, medtem ko na drugi strani nekatere igre za enako ceno ponujajo zgolj 10 oz. 20 ur preigravanja. O stvareh so zato povprašali Jesseja Divnicha, direktorja analitične družbe Electronic Entertainment Design and Research.

Najprej je 60 dolarjev, ki sestavljajo cene ene igre, razdelil na stroške in zaslužke posameznih členov v verigi. 20% oz. $12 dobijo prodajalci, ki igro fizično prodajo kupcem, $10 stane izdelava medija in njegovo razpošiljanje po svetu, 5 dolarjev pa porabijo za marketinški material, kot so posterji v trgovinah. Založniku tako ostane 30 do 35 dolarjev, iz katerih mora plačati razvijalca, svoje stroške in po možnosti še nekaj zaslužiti. Po Jessejevih besedah so kupci obenem tudi tako vajeni cene $60, da nižja pomeni, da je z igro nekaj narobe, za višjo ceno pa pričakujejo nekaj v zameno, kot npr. pri igrah Guitar Hero ter Rock Band, katerima je pogosto priložen kontroler. Vseeno pravi, da bo vedno večja popularnost epizodnih iger, dodatkov, ki se jih prenese prek interneta za plačilo in podobno drobljenje iger na dele pomenilo tudi nižje cene. Posledično to pomeni tudi, da verjetno ne bomo videli standardne cene 70 dolarjev.