Primerjava Geforce GTX 295
Primož Resman
8. jul 2009 ob 12:09:03
nVidia je bila dolgo znana po uporabi dveh ločenih tiskanin za svoje dvojedrne grafične kartice, medtem ko se je ATI vedno držal le ene. S prvo DX10 dvojedrnico, GeForce 9800 GX2 je nVidia rahlo spremenila prejšnjo zasnovo in obe jedri obrnila eno proti drugi, enak postopek pa ponovila tudi za trenutno najhitrejšo kartico, GeForce GTX 295.
A spomladi so začele na internet curljati slike prvih prototipov GeForce GTX 295, ki je uporabljala drugačno zasnovo z le eno tiskanino, podobno kot ATI s svojima X2 Radeonoma (3870 in 4870). Zdaj, ko je nova kartica tudi naprodaj, so se pri Expreview odločili soočiti obe različici in ugotoviti, katera zasnova ima več prednosti kot slabosti.
Prednost le ene tiskanine je zagotovo nižja cena in lažja izdelava, a z ventilatorjem, ki zračni tok deli med obe jedri hkrati (namesto Radeonovega sistema, ki jedri hladi zaporedno in ves zrak izpihuje izven ohišja) in ga polovico izpihuje nazaj v ohišje, le-to segreje neprimerno bolj, s tem pa tudi druge komponente, kot so procesor in trdi diski. V vseh testih porabe in zmogljivosti je bila sicer novejša kartica skoraj vedno delček boljša, a vedno le toliko, da bi se to dalo pripisati merski napaki. Tako bo za običajne uporabnike verjetno bolj primerna starejša, sendvič izvedenka zaradi temperaturnih prednosti, za vse navijalce oz. modifikatorje pa novejša, saj je mnogo bolj enostavno nanjo namestiti zmogljivejše hladilne rešitve. Kljub cenejši izdelavi bo prodajna cena verjetno enaka za obe različici.
In prav ko je govora o zmogljivejših hlajenjih, velja omeniti še, da je Danger Den že predstavil fullcover vodni blok tudi za novejšo kartico.
Slovenskih mojstrov vodnega hlajenja pa od nikoder.