Sledenje žarkom v realnem času
Highlander
15. avg 2006 ob 14:49:25
Grafične procesne enote (GPU) so v zadnjem času sposobne izrisovati dih jemajočo grafiko, ki pa je, roko na srce, še daleč od lepot resničnega sveta in tudi od natančnosti predizrisanih prizorov. Težava je v samem, t.i. rastrskem načinu izrisovanja, sej se ta bistveno razlikuje od načina nastanka slike v resničnem svetu. Zdravilo je že dolgo poznano pod imenom sledenje žarku, vendar do danes zaradi računske prezahtevnosti ni bilo uporabno v realnem času. Philipp Slusallek iz Univerze v Saarlandu pravi, da se utegne to prav kmalu spremeniti, zahvaljujoč sledečim napredkom v pristopu:
1. ne računamo vsakega žarka posebej, pač pa več skupin podobnih žarkov naenkrat,
2. s tehniko, imenovano Razor, izdelamo "kazalo" 3D prizora, ki zmanjša količino potrebnega računanja,
3. uporabimo prilagojene procesorje, imenovane "Ray Processing Unit" ali RPU.
Na tehnologiji že deluje podjetje inTrace in tudi sam Intel. Članek.
Morda se v prihodnosti ne bomo več bahali, koliko GHz, GB in cevovodov ima naš strojček, pač pa katere PU-je vsebuje: CPU, FPU, GPU in SPU (zvočna kartica ;) so že stari člani, v prihodnosti pa se nam očitno obetata vsaj še PPU (Physics Processing Unit) in RPU. Do "gamerskih" nebes manjka samo še AIPU (Artificial Intelligence Processing Unit)...