Igranje na najvišji ločljivosti
kuglvinkl
18. jul 2005 ob 21:06:01
Nekaj dni za tem, ko smo na Slo-Techu objavili novico o širokozaslonskem igranju, so na strani Techreport naredili test, kjer so skušali dognati, ali so najnovejše grafične kartice sposobne poganjanja iger na najvišjih ločljivostih, npr. na 2048x1536.
Pred testom so o tem povprašali proizvajalca, v testih Geforce 7800 GTX se je namreč pokazalo, da se kartica odlično odreže na najvišji ločljivosti, med tem ko kartici prejšnje generacije, Geforce 6800 Ultra in Radeon X850XT PE, pri tem nista tako uspešni.
Predstavnik Nvidie je povedal, da je bilo jedro NV40 (srce prejšnje generacije) zasnovano tako, da nudi odlične zmogljivosti do ločljivosti 1600x1200. Geforce 7800 GTX takih »težav« (govorimo o resnično visokih ločljivostih, le malo uporabnikov ima monitorje, ki zmorejo kvalitetno prikazati ločljivosti nad omenjeno, zato je težavo vzeti z rezervo) naj ne bi imela.
Pri ATi-ju so bili malo manj skrivnostni. V izrednem jedru R300, ki v osnovi še danes poganja zadnjo predstavljeno generacijo ATi-jevih kartic, se ob visokih ločljivostih izklopi hierarhični Z buffer, kar povzroči precejšen padec sposobnosti obnavljanja slike. Pri X8x0 generaciji so povečali Z buffer na HD ločljivost (pri 1600x1200 ima slika malo manj kot 2 Mpixla). Če je ločljivost višja, smo priča drastičnem padcu zmogljivosti kartice.
In rezultati? V Half-Life 2 Geforce 7800 GTX visoka ločljivost prav nič ne moti, saj z lahkoto izrisuje več kot 100 sličic na sekundo, pri 2048x1536 in 4xAA+16xAF. Izkaže se celo, da je prava omejitev v procesorju, saj se SLi kombinacija teh kartic odreže le malenkost boljše. Pri 6800 Ultra (vključno s SLi) in X850XT PE se lepo vidi padec hitrosti izrisovanja. Za boljšo predstavo: ena sama 7800 GTX kartica v Doom 3 izriše 60 tako velikih slik na sekundo.
Glede na rezultate testov ostalih iger lahko zaključimo, da so današnje kartice (visoki razred) povsem sposobne poganjanja najzahtevnejših iger na najvišji ločljivosti. Naši obiskovalci tudi že posegajo po velikih monitorjih.
Bomo končno deležni aplikacij, ki bodo spodobno vpregle predrago plačane grafične kartice?