» »

Estonija v osnovne šole uvaja obvezen pouk programiranja

Estonija v osnovne šole uvaja obvezen pouk programiranja

Forbes - Računalniška pismenost v modernem svetu postaja nujni del veščin, ki jih mora obvladati vsak za delo sposoben človek, če naj pridobi dobro zaposlitev. Pri nas pod osnovno pismenostjo še vedno razumemo poznavanje dela z grafičnim okoljem Windows in pisarniškim paketom Office (v zadnjem času sicer pohvalno tudi vedno pogosteje odprtokodni OpenOffice) ter tuintam kakšnim specializiranim programom. V Estoniji bodo naredili korak dlje in v šole vpeljali obvezni predmet iz osnov programiranja.

Kot piše njihova Fundacija Tigrov skok, bo letos približno 20 šol v državi začelo pilotski projekt ProgeTiiger. V sklopu tega projekta bodo začeli učence osnovnih šol od prvega razreda naprej poučevati osnove programiranja z željo, da bi jih naučili osnovne logike pisanja programov in koga tudi navdušili za to početje. Pokazati želijo, da je z računalnikom mogoče ustvariti tudi nekaj povsem novega in predvsem povsem svojim željam prilagojenega. Najpomembnejši učinek pa bo, če bo program uspel, boljše računalniško opismenjevanje mlade generacije, ki bo dobila tudi osnovni vpogled v delovanje računalnikov, kar jim bo olajšalo uporabniško izkušnjo.

Program bo prilagojen starosti in predznanju otrok. Seveda v prvem razredu ne bodo spoznavali objektnega programiranja niti rigorozne sintakse C-ja, ampak bodo začeli počasi usvajati osnovne pojme. Ker bo program obvezen skozi celotno osnovno šolo, bodo sčasoma spoznavali zapletenejše strukture. Učitelji, ki bodo morali to znanje posredovati, so že začeli izpopolnjevalno usposabljanje. Program, ki bo letos tekel na 20 šolah, nameravajo kmalu razširiti na vseh 550 šol v državi. Pripomočke, opremo in izobraževanje učiteljev bodo financirali v javno-zasebnem partnerstvu. Država bo za letos prispevala 70.000 evrov, zasebni del pa vodi finsko IT-podjetje Tieto.

Oglasili so se tudi skeptiki, ki so prepričani, da so 7-letni otroci premladi za tovrstno učenje. Snovalci projekta odgovarjajo, da se že zelo mladi otroci znajo soočiti z digitalno tehniko (recimo 5-letniki znajo uporabljati iPad), zato ni ovir, da se na primernem nivoju ne bi znali tudi naučiti programiranja. Estonci še toliko bolj, saj so znani kot dobri programerji in računalniški strokovnjaki - navsezadnje od tam izvira tudi Skype. Estonska digitalizacija je nasploh vzor, saj je na primer Estonija bila prva država v Evropi, kjer je vsaka šola dobila stalno DSL-povezavo. Koordinatorka projekta Ave Lauringson pojasnjuje, da je Estonija majhna država z izobraženim prebivalstvom (1,3 milijona), zato je idealna za tovrstne preizkuse in novosti, hkrati pa je njena blaginja nujno odvisna od investicij v znanost in izobraževanje.

54 komentarjev

«
1
2

Blinder ::

še več konkurence
99.991% of over-25 population has tried kissing.
If you're one of the 0.009% who hasn't, copy & paste this in your Signature.
Intel i3-12100f gtx 1080 Pismo smo stari v bozjo mater. Recesija generacija

pirlo ::

Če logo šteješ v programiranje, smo ga tudi mi imeli obveznega v OŠ :)

Buddah ::

Nice! Podpiram take programe oz. nove smeri izobraževanja.

galu ::

Glede tega bi pa zelo rad videl natančnejši učni načrt (končni cilji, programski jeziki, količina ur ipd).
Tako to gre.

amigo_no1 ::

Problem šol je v tem, ker učijo memoriranje podatkov namesto razmišljanja.

Good Guy ::

Fail. Spet siljenje otrok v nekaj kar jim ne bo dišalo. Ajde 1% vseh mogoče, za vse ostalo je to čista zguba časa

nekikr ::

amigo_no1 je izjavil:

Problem šol je v tem, ker učijo memoriranje podatkov namesto razmišljanja.

V Sloveniji. Na švedskem recimo so nas učili razmišljati.

bluefish ::

Koordinatorka projekta Ave Lauringson pojasnjuje, da je Estonija majhna država z izobraženim prebivalstvom (1,3 milijona), zato je idealna za tovrstne preizkuse in novosti, hkrati pa je njena blaginja nujno odvisna od investicij v znanost in izobraževanje.
Nekaj, kaj je izjemno težko dopovedati našim politikom, ki v majhnosti vidijo le nesrečo.

gruntfürmich ::

slovenske otroke čimprej naučiti vsa osnovna dela z linuxom in odprtimi offici!
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

DOOM_er ::

Mnenje enega izmed profesorjev FRI-ja , poglejte predvsem sekcijo ko govori o svojem otroku.
Robots will steal your job. But that's OK

Nikec3 ::

Pravilna odločitev. Programiranje in kitajščino v osnovne šole.
@WarpedOne o Elonu Musku:
"ST inteligenca serijskemu izdelovalcu "čudežev" očita pomanjkanje inteligence"

Invictus ::

Good Guy je izjavil:

Fail. Spet siljenje otrok v nekaj kar jim ne bo dišalo. Ajde 1% vseh mogoče, za vse ostalo je to čista zguba časa

Tipično slovensko razmišljanje.

Mulcem nič ne škodi nekaj več znanja in izzivov. Če je program zasnovan dovolj zanimivo, potem so otroci zadnji ki se pritožujejo nad tem. Največji slovenski problem pouka računalništva so tako ali tako učitelji. Nesposobni računalničarji, ki jih nihče noče zaposliti.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

s1m0n ::

Nimam nič proti, da se jih kaj takšnega uči.
A, da mora to biti obvezno pa je drugo.

Je veliko več drugega kar bi moralo biti obvezno pa ni!

Buggy ::

...kot recimo, glasba, gospodinjstvo in likovni, kjer se drilajo bedarije, kot da nebi bilo drugih predmetov namenjenjih krepenju spomina...pa se te marginalci so vredni iste ocene kot matematika in tuji jezik ;((

vsekakor bi lahko enega od zgorjih obveznih absurdov zamenjali z racunalniskim predmetom...

s1m0n ::

Dam prav, da so tudi nepotrebni (likovni je eden izmed njih)
A tako, kot to za nas zgleda nepotrebno tako za ostale (nekatere) zgleda računalništvo nepotrebno.

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: s1m0n ()

IceIceBaby ::

Je veliko več drugega kar bi moralo biti obvezno pa ni!


Naprimer?

gnilojabolko ::

Si spet želim imeti 7 let .... Seveda v Estoniji :D

MatejMatej ::

Fenomenalno odličen ultra-interaktivni online "učbenik" je že pripravljen:

Več na Khan Academy - Coputer Science

Zgodovina sprememb…

Phantomeye ::

Good Guy je izjavil:

Fail. Spet siljenje otrok v nekaj kar jim ne bo dišalo. Ajde 1% vseh mogoče, za vse ostalo je to čista zguba časa


Zato ker so matematika, fizika, kemija in drugi predmeti nadvse priljubljeni.

amigo_no1 ::

Buggy
...kot recimo, glasba, gospodinjstvo in likovni, kjer se drilajo bedarije

Zakaj so to po tvoje bedarije ?
Glasba da ločiš trobento od violine, da mol pomeni še kaj drugega kot mestna občina LJ,
gospodinjstvo da znaš kaj skuhati, pospraviti, zlikati, da se mularija zave, da keksi ne "zrastejo" na polici trgovine,
likovni pouk izražanje skozi podobe z različnimi metodami, kolaž, tempere, glina, izdelki iz "odpadnih" materialov...

Zgodovina sprememb…

Buggy ::

amigo_no1 je izjavil:

Buggy
...kot recimo, glasba, gospodinjstvo in likovni, kjer se drilajo bedarije

Zakaj so to po tvoje bedarije ?
Glasba da ločiš trobento od violine, da mol pomeni še kaj drugega kot mestna občina LJ,
gospodinjstvo da znaš kaj skuhati, pospraviti, zlikati, da se mularija zave, da keksi ne "zrastejo" na polici trgovine,
likovni pouk izražanje skozi podobe z različnimi metodami, kolaž, tempere, glina, izdelki iz "odpadnih" materialov...


seveda bi bilo super, ce bi bilo tako kot ti govoris pa ni, vsaj do 5-ga razreda OS ne...

glasba , pricakoval bi da se ucijo osnov in poslusajo ter preizkusijo igrati kaksen instrument, ter razlagajo dejansko glasbo ter besedila...ocena nikakor nebi smela biti enakovredna ostalim predmetom, ker so otroci z razlicno poudarjenim posluhom. Za vse ostalo je Glasbena sola...sedaj pa drilajo teorijo na veliko in se ucijo notnega branja...komu kurcu na cast?

gospodinstvo...teorija o bancnih katicah, sestave razlicnih tkanin in podobne oslarije v detajle...o kaksen prakticnem pouku ...vsaj kako palacinke narest al pa stumf zasit ni ne duha ne sluha

likovni...tukaj je vsaj nekaj ustvarjanja...je pa se vedno polovica ucnih ur dudalnje brezvezne teorije, ki jo popolnoma nic ne povezujejo s prakso...pa se enkrat ...faktologija v teh nizkih razredih je dalec od tega da bi otroke spodbujala k razmisljanju, iskanju odgovorov in ustvarjanju.

bluefish ::

Različno od šole do šole. Eden večjih problemov našega šolstva.

opeter ::

Jaz pa sem mislil, da so računalniki dobri samo za igračkanje in nič resnega.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

s1m0n ::

Res, da mi v osnovni nismo nič resnega delali (razen HTML)
Ostalo je delo z dokumenti/prezentacijami... a je predmet bil kot dodatna aktivnost in ne obveza.
Je pa bilo kar zanimivo delat v HTML (spletno stran) je pa bilo slabo zanimanje za to s strani učencev.

amigo_no1 ::

glasba... note pridejo prav, če se odločiš kasneje igrati kakšen instrument, drugače se strinjam z tvojim pisanjem, bi morali biti več prakse in manj suhoparne teorije.

gospodinstvo... mi smo si skuhali (in pojedli) kosilo, likali in prali, nekaj je bilo še v vezavah tkanin in podobnem.

likovni...teorije nismo imeli skoraj nič, 95% časa smo ustvarjali.

Zgodovina sprememb…

blackbfm ::

Je pa bilo kar zanimivo delat v HTML (spletno stran) je pa bilo slabo zanimanje za to s strani učencev.


ma html je čuden, skupaj s css..se sploh ne čudim da ni zanimanja za to

zabavna sta recimo python in php

Barbarpapa2 ::

Pozdravljeni

Ja, mi, malo starejši, prva generacija, ki jih je zasvojil hišni računalnik in hkrati prva, ki je imela pouk računalništva (obvezen predmet - srednja tehnična strojna šola), se spomnimo, da je bil ta pouk zelo blizu temu, kaj je napisano v članku, ki ga je prilepil DOOM_er. Ker je cel šola imela samo en računalnik za vse učence (Apple IIe), je to bilo v glavnem računalništvo brez računalnikov. najprej nekaj o strojni opremi (CPU, vodilo, RAM, disk....), nato pa logika in risanje diagramov poteka (svinčnik + papir). Nato pa sintaksa jezika (mi smo se učili BASIC). Vsak je dobil nalogo, za katero je moral pripraviti algoritem, narisati diagram poteka in vse skupaj "prezložiti" v BASIC ter naklofati na japko. Potem si zadevo zagovarjal pred profesorjem in ta je vse skupaj ocenil....

Ja, kasneje na faksu je bilo praktično isto - računalništvo = programiranje + Fortran....

Mislim, da bi danes tole potrebovali na kakšnem drugem nivoju....

LP

Jože

slitkx ::

Dobra odločitev.

Seto ::

Tako kot gospodinjstvo, likovni in glasba je lahko programiranje koristno in učence pritegne ali pa je še en od zoprnih predmetov, čez katerega se pritužujejo in 1 mesec po koncu šolskega leta vse pozabijo. Vse je odvisno od tega, kaj se počne in kako. Če so to mislne igrice, logični izzivi, sestavljanje preprostih skupkov kod za reševanje nekega problema, potem je to super. Če je pa, kot bi si to predstavljal v naših šolah, to le piflanje neskončnega seznama ukazov, ki jih je potem potrebno znati vse po vrsti izstreliti kot iz topa pri testu, je pa to še eden v vrsti failov.
Slovenski Android portal http://slo-android.si

Dragi ::

Likovni pouk je bil v osnovni soli zame osebno MUKA.

Pocopali so nas v ucilnico z se 20imi drugimi otroci, kjer smo delali bedarije z skarjami in papirjem brez pravih instrukcij, za tem pa so nas na podlagi tega ocenjevali.

Pocutil sem se kot debil ko sem poskusal uporabljati svojo nadpovprecno inteligenco, ter mi je pri tem vsak bedak govoril, da so moji izdelki manj dobri oziroma povprecni. Kje je poanta tega, da te nekdo SUBJEKTIVNO ocenjuje kako izrazas svoj pogled na umetnost in te pri tem se daje v nic?! Lepota je v oceh malarja" gre pregovor.

Tistega profesorja za likovno vzgoro in vse za njim sem sovrazil takrat in se vedno ga dandanes. Po drugi strani pa se z profesorico za takratni 'racunalniski krozek' vec kot dobro razumem, saj sem ze pri 10ih letih obvladal racunalnik bolje kot pa ona in se par drugih skupaj. In to je cenila tako ona kot jaz. Kako sem pogresal takrat 'racunalnisko vzgojo' pa je ni bilo...

POZDRAVLJAM to z odprtimi rokami, vendar ne kot obvezen pouk. Matematika, fizika, slovenscina, anglescina, zemljepis in zgodovina kot obvezne jezike, drugo pa vse pod prosto izbiro pri kateri lahko otroci PREHAJAJO PO LASTNI ZELJI kadarkoli se jim zaljubi.
Naj ustvarja kdor zeli in naj programira kdo zeli, isto z kuho in vsem ostalim.
Razlicni smo si med sabo, razmisljamo razlicno pa ceprav smo si podobni.

marS ::

ma kr obvezno bi moralo bit
...no more heroes...
https://ilbis.com/

DOOM_er ::

likovna vzgoja je v OŠ iz mene zbila željo da bi ustvarjal risanke. Tudi sam sem mnenja da taki predmeti nebi smeli biti obvezni ampak prosto po prešernu.
Robots will steal your job. But that's OK

opeter ::

Tudi učenje jezikov bi moralo biti prosto po Prešernu.
Hrabri mišek (od 2015 nova serija!) -> http://tinyurl.com/na7r54l
18. november 2011 - Umrl je Mark Hall, "oče" Hrabrega miška
RTVSLO: http://tinyurl.com/74r9n7j

gruntfürmich ::

tako ja. likovni v kanto. da ja folk ne bo znal ne risat ne imet predstave relacija papir-realnost.
je mussolini uvedel obvezeno risanje v šole, in italjani so sedaj daleč najboljši oblikovalci in dizajnerji na svetu.
ampak itq mi ne rabimo tega, ker smo hlapci...
"Namreč, da gre ta družba počasi v norost in da je vse, kar mi gledamo,
visoko organizirana bebavost, do podrobnosti izdelana idiotija."
Psiholog HUBERT POŽARNIK, v Oni, o smiselnosti moderne družbe...

jlpktnst ::

Tudi mi smo imeli v OŠ opcijo programiranja. In sicer je bil na tapeti Logo, čisto dobro za četrtošolčke. Koristno znanje imho.

RejZoR ::

bluefish je izjavil:

Koordinatorka projekta Ave Lauringson pojasnjuje, da je Estonija majhna država z izobraženim prebivalstvom (1,3 milijona), zato je idealna za tovrstne preizkuse in novosti, hkrati pa je njena blaginja nujno odvisna od investicij v znanost in izobraževanje.
Nekaj, kaj je izjemno težko dopovedati našim politikom, ki v majhnosti vidijo le nesrečo.


Slovenija s 700.000 većč folka je pa blazno večja ane :P
Angry Sheep Blog @ www.rejzor.com

techfreak :) ::

jlpktnst je izjavil:

Tudi mi smo imeli v OŠ opcijo programiranja. In sicer je bil na tapeti Logo, čisto dobro za četrtošolčke. Koristno znanje imho.

Katastrofalna sintaksa primerljiva z zbirnim jezikom? Nah, uporaba zbirnega jezika (pri mikrokontrolerjih) je lažja kot Logo.

Osebno sem takrat začel s Pascalom in mi je bil kar všeč, čeprav bi sedaj priporočal kakšen Python.

BigWhale ::

DOOM_er je izjavil:

Mnenje enega izmed profesorjev FRI-ja , poglejte predvsem sekcijo ko govori o svojem otroku.


Zanimivo, jaz sem prakticno isto zadevo, kaksnih deset let nazaj, predaval srednjesolskim profesorjem racunalnistva, ki so spremljali dijake na tekmovanju iz racunalnistva.

user1618 ::

Eh, v gimnaziji smo imeli programiranje v pascalu že v prvem letniku, in to razne simulacije iz fizike-mehanike - 25 ljudi je prekopiralo programe od nas 3 nadebudnežev. Sem totalno za, da uvedejo programiranje v OŠ že v začetne razrede, ampak kot neobvezni, torej izbirni predmet.
"If we were supposed to talk more than listen
we would have been given two mouths and one ear"
- Mark Twain

Smurf ::

techfreak :) je izjavil:

jlpktnst je izjavil:

Tudi mi smo imeli v OŠ opcijo programiranja. In sicer je bil na tapeti Logo, čisto dobro za četrtošolčke. Koristno znanje imho.

Katastrofalna sintaksa primerljiva z zbirnim jezikom? Nah, uporaba zbirnega jezika (pri mikrokontrolerjih) je lažja kot Logo.

Osebno sem takrat začel s Pascalom in mi je bil kar všeč, čeprav bi sedaj priporočal kakšen Python.

Jaz sem zacel z Logom v 1. razredu in Pascalom v 5. in se mi zdi, da je tak vrstni red bil kar pravilen. Logo je fajn, ker te vseeno nekoliko usmeri v racunalnisko razmislanje (zaporedje izvajanja ukazov, for zanke, iskanje napak) hkrati pa lahko ves cas opazujes dogajanje na zaslonu in je zato zabavn, kar se mi zdi zelo pomembn aspekt. Pa sploh ni tok zelo slab (verjetno si ga videl prvic, ko si bil ze nekoliko starejsi in si bil navajen na klasicen nacin programiranja :P?). No ja verjetno je tudi Pascal (ali Python..) kot prvi programski jezik ok, ce zacnes okoli 5. razreda, samo tam se je pa treba ze kaj bolj potruditi, da naredis nek izdelek, ki ga lahko pokazes.

Markoff ::

gruntfürmich je izjavil:

slovenske otroke čimprej naučiti vsa osnovna dela z linuxom in odprtimi offici!

Vsekakor. A eno je naučiti jih uporabe orodij, ki jih skorajda nujno potrebuješ danes v kateremkoli poklicu, v prihodnosti pa boš brez njih lahko samo še sadje obiral, drugo pa je programiranje AKA izdelava teh orodij.

Ekvivalent tej norosti je uvajanje obveznega pouka osnov avtomehaničnih spretnosti v OŠ. Mi pa bi radi samo, da se otrok nekoč nauči voziti avto, ne pa ga tudi šraufati. Ali pa obvezen pouk kmetovanja, saj brez tega sicer res ne znaš odpreti konzerve ali si skuhati kosila.

Ne gre se samo za to, da ne maram programiranja. Gre se za to, da mi v življenju koristi zelo malo. Logike in strukturiranega načina razmišljanja ("algoritmiranja" if you will) se naučiš tudi na marsikaterem drugem področju, npr. pri matematiki. Po drugi strani se človek vpraša, ali je programiranje res poklic prihodnosti, glede na to, da imaš konkurenco v stotisočih Kitajcih in Indijcih, ki delajo za džabaluk tega, kar mi hočemo za svoje delo...očitno stvar ni tako zelo zahtevna oz. ne prinaša tako zelo hude dodane vrednosti.

Buggy je izjavil:

...kot recimo, glasba, gospodinjstvo in likovni, kjer se drilajo bedarije, kot da nebi bilo drugih predmetov namenjenjih krepenju spomina...pa se te marginalci so vredni iste ocene kot matematika in tuji jezik ;((

vsekakor bi lahko enega od zgorjih obveznih absurdov zamenjali z racunalniskim predmetom...

Samo zato, ker imamo neumnosti v sistemu, še ne pomeni, da lahko dodamo novo neumnost. In vsekakor imaš prav glede več poučevanja računalniško-informacijskih ved v šolah, a programiranje, oprostite, ne predstavlja temeljev znanja in razumevanja računalnikov (po isti logiki temelj predstavlja kvečjemu tiskano vezje oz. underlying razumevanje štroma - menda se ne bom učil osnov elektrotehnike, ker hočem sfotošopirat fotko, pripraviti kompleksne simulacije v Excelu ali pa samo igrat kakšen špil). Jaz npr. sem v programiranju podkovan toliko, da znam v Excelu skomponirati enih 20 vgnezdenih IF stavkov. Več kot to ne potrebujem, pa sem večino življenja tako ali drugače v branži.

Meni je programiranje prej ubijalo voljo in interes za inf. tehnologije.
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

Zgodovina sprememb…

  • spremenilo: Markoff ()

Markoff ::

Dragi je izjavil:

Likovni pouk je bil v osnovni soli zame osebno MUKA.
POZDRAVLJAM to z odprtimi rokami, vendar ne kot obvezen pouk. Matematika, fizika, slovenscina, anglescina, zemljepis in zgodovina kot obvezne jezike, drugo pa vse pod prosto izbiro pri kateri lahko otroci PREHAJAJO PO LASTNI ZELJI kadarkoli se jim zaljubi.
Razlicni smo si med sabo, razmisljamo razlicno pa ceprav smo si podobni.

Da ne citiram vsega, čeprav se z napisanim v celoti strinjam. Hear here!
Antifašizem je danes poslednje pribežališče ničvredneža, je ideologija ničesar
in neizprosen boj proti neobstoječemu sovražniku - v zameno za državni denar
in neprofitno najemno stanovanje v središču Ljubljane. -- Tomaž Štih, 2021

filip007 ::

Namesto matematike in geometrije, bi bilo to čisto super. Tisti geotrikotnik je sploh najbolj uporabna stvar v življenju.
Palačinka z Ajvarjem in stopljenim sirom v mikrovalovki.

Invictus ::

Buggy je izjavil:

...kot recimo, glasba, gospodinjstvo in likovni, kjer se drilajo bedarije, kot da nebi bilo drugih predmetov namenjenjih krepenju spomina...pa se te marginalci so vredni iste ocene kot matematika in tuji jezik ;((

vsekakor bi lahko enega od zgorjih obveznih absurdov zamenjali z racunalniskim predmetom...

Likovni, gospodinjstvo ali glasba niso neumni predmeti, samo napačno so učeni. Drugače bo šolstvo ustvarilo cel kup tech idiotov, ki bodo srali na Slo-Techu.
"Life is hard; it's even harder when you're stupid."

http://goo.gl/2YuS2x

Buggy ::

...seveda da so se napacno lotili predmetov in predstavljanju snovi, ki so namenjeni bolj kot ne brezskrbnem ustvarjanju, naj bi bili nekako "pocitek" za mozgane od tezkokategornikov, kot so matematika in slovenscina, tuji jezik(i) in dril predmeti, kot so druzba ter naravoslovje.

Seveda temu ni tako in je dril prisoten tukaj se malce bolje, da pa je mera polna, se pa se ocena rangera isto kot recimo pri matematiki !?! Kako lahko enacis oz. ocenjujes otroka isto z nekim kvazi likovnim izdelkom ali pa testom pri matematiki? Kot je ze nekdo zgoraj omenil se vsak drugace izraza preko likovnega ustvarjanja, za glasbo pa tudi nismo vsi talentirani in zaradi tega ne sme biti nekdo "kaznovan"...

se najbolj zanimivo pa je, ker danes v solstvu vec ne ucijo ampak samo ekspresno podajajo snov iz svojega programa, ki jo mora potem otrok bolj ali manj uspesno dojeti v soli oz. doma pretuhtati ob obilici ostalih domacih nalog. Verjetno ni potrebno poudariti, da je tukaj stars kar aktivno vkljucen (za tiste srecnike, ki imajo to moznost). Govorim seveda za prve dve triade do sestega razreda.

bluefish ::

Seveda temu ni tako in je dril prisoten tukaj se malce bolje, da pa je mera polna, se pa se ocena rangera isto kot recimo pri matematiki !?! Kako lahko enacis oz. ocenjujes otroka isto z nekim kvazi likovnim izdelkom ali pa testom pri matematiki? Kot je ze nekdo zgoraj omenil se vsak drugace izraza preko likovnega ustvarjanja, za glasbo pa tudi nismo vsi talentirani in zaradi tega ne sme biti nekdo "kaznovan"...
Enim pa ne gre matematika ali so slabši pri jeziku. Kaj sedaj?

Zgodovina sprememb…

  • spremenil: bluefish ()

Buggy ::

Enim pa ne gre matematika ali so slabši pri jeziku. Kaj sedaj?


...ja ker od likovne vzgoje in glasbe je ze veliko srednjesolcev in potem kasneje imelo probleme oz so popadal, ker niso v OS dobro znali a ne?

Za razliko od tega pa lahko zaradi teh marginalcev imajo skupno povprecje ocen dosti slabse in zgolj zaradi tega ne morejo iti na izbrano solo, recva matematiko...posteno Bluefish?

bluefish ::

Nekomu, ki pa nima težav z marginalnimi ter družboslovnimi predmeti, pa povprečje recimo zbijata matematika ter fizika in ni dovolj točk za izbran študij. Ja?

Buggy ::

ne delaj se neumnega. Ja?

ne tlaci zraven druzboslovne predmete, ki so prisotna se v nadaljnem solanju otroka .

likovni, glasba in gospodinjstvo to pac niso....JA?
«
1
2


Vredno ogleda ...

TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
TemaSporočilaOglediZadnje sporočilo
»

Kje/kako ste se naučili programiranja? (strani: 1 2 3 4 5 )

Oddelek: Programiranje
21656177 (40853) DaMachk
»

poučevanje matematike in računalništva

Oddelek: Šola
153603 (2568) lebdim
»

Odprta koda/šolstvo/mladostniki

Oddelek: Loža
444615 (3716) Unknown_001
»

Estonija v osnovne šole uvaja obvezen pouk programiranja (strani: 1 2 )

Oddelek: Novice / Znanost in tehnologija
5415457 (12467) Truga
»

Programiranje... (strani: 1 2 )

Oddelek: Loža
635504 (4490) Roadkill

Več podobnih tem